Voorleeswedstrijd

13 okt
Als afsluiting van de kinderboekenweek was de voorleeswedstrijd van groep Tijgeroog. Wij mochten met groep Saffier luisteren naar Zoha, Tijn, Kilian en Quincy. Zij deden mee aan de voorleeswedstrijd en lazen op het podium een stukje voor. Op het podium stond een grote stoel en een microfoon zodat we de voorlezer goed konden horen.

De aula was een huiskamer geworden met links een groene bank waar de jury op zat. Wij waren samen met juf Hilde de jury en hebben extra goed geluisterd en punten gegeven. We hebben geluisterd of ze op een fijn tempo voorlazen en of ze ons echt konden meenemen in het verhaal. Ook moesten we goed opletten om te kijken of de lezer ook het publiek in keek.

Wij vonden het heel leuk om de jury te zijn. Uiteindelijk kreeg Quincy de meeste punten en mag zij door naar de volgende ronde van de voorleeswedstrijd.

Geschreven door: Jill en Kaihan