“Bij Kwintijn ligt de focus op het versterken van zelfstandigheid en het ontwikkelen van eigenaarschap”

Missie en visie

Kwintijn ziet het als haar rol om kinderen te helpen bij het ontdekken van zichzelf en hun plek in de samenleving. Met ons onderwijs willen we eraan bijdragen onze leerlingen uit te laten groeien tot eigentijdse, realistische, inspirerende en sociaal betrokken mensen. We leren ze de nodige basiskennis en vaardigheden en hebben veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Een aantal basisvoorwaarden is daarbij van belang. Kwintijn is een school:

• Waar ieder kind zich prettig en veilig voelt
  • Met ruimte en aandacht voor ieder kind
  • Die belang hecht aan duidelijke structuur

Bij Kwintijn ligt de focus op het versterken van zelfstandigheid en het ontwikkelen van eigenaarschap. We doen dit onder andere door leerlingen de ruimte te geven en hen vragen te stellen. Hierdoor zijn kinderen in staat om zich de leerstof eigen te maken op hun eigen niveau en in hun eigen tempo. Wij leren de leerlingen om op creatieve wijze te denken, leren en doen.