De gouden weken

05 sep
De periode van de eerste schooldag tot aan de herfstvakantie noemen we de gouden weken. Die eerste acht weken zijn cruciaal voor het creëren van een fijne sfeer in de groep. We werken voor een positieve, gezellige, hardwerkende groep, waarin kinderen voor elkaar opkomen.

In alle klassen zie je een groepsdoel hangen dat de kinderen met elkaar hebben bedacht. Ze hebben antwoord gegeven op de vraag: Wat voor groep willen wij zijn? Daarna zijn er afspraken gemaakt en deze zijn ook opgehangen in de klas.

Elke dag wordt er stil gestaan bij de gemaakte afspraken. Wat gaat er al goed en waar kunnen we nog mee oefenen. Ook krijgen de leerlingen allerlei opdrachten waarbij ze oefenen met samenwerken. Dit gaat ook in de vorm van spelletjes zoals: Wie ben ik? Zoek iemand die! En wat staat er op mijn voorhoofd?

Check-in en check out

Geschreven door: Oscar (groep 6)

’s Ochtends als we binnen komen in de klas moeten we onze magneet, met onze naam erop, hangen op een smiley. Tijdens de check-in mogen we verhalen vertellen over wat we hebben beleefd. Er is een groene, een gele en een rode smiley. Hangt jouw magneet op de groene smiley dan ben je blij, op de gele smiley ben je somber en op de rode smiley ben je niet blij. Om kwart voor negen mag je je gevoel vertellen aan de klas.

Tijdens de check-out vertellen we dingen die we die dag hebben meegemaakt en hoe we ons voelen. De check-out doen we aan de einde van de dag, daarna gaan we naar huis.