Peuterspeelzaal en BSO

In ons nieuwe schoolgebouw bevinden zich zowel peuterspeelzaal Ot en Sien als buitenschoolse opvang (BSO) Binnenstebuiten. Het grote voordeel hiervan is dat kinderen al op jonge leeftijd vertrouwd raken met het gebouw en de school. Tevens is het na schooltijd fijn dat de leerlingen direct naar de ruimte van de BSO kunnen. Zij blijven in hun vertrouwde gebouw. Uiteraard heeft dit ook voor u voordelen. U haalt en brengt uw kind(eren) op één plek. Beide organisaties delen één ruimte. De peuterspeelzaal maakt hier in de ochtend gebruik van en de BSO na schooltijd.

Peuterspeelzaal

In ons schoolgebouw bevindt zich peuterspeelzaal Ot en Sien. Deze peuterspeelzaal valt onder Stichting Peuterspeelzalen Leiden e.o. (SPL).  Het motto is samen spelen en ontdekken. Jonge kinderen ontdekken hun zelfstandigheid en hun talenten. Ze genieten van de vrijheid die ze daarbij ervaren. Deze ontdekkingsreis is een avontuur dat wij met plezier begeleiden. Peuters kunnen in een peuterspeelzaal op een veilige manier de wereld verkennen. Ze worden in hun ontwikkeling gestimuleerd en uitgedaagd en leren samen spelen met leeftijdgenootjes. Op deze manier krijgen zij een goede voorbereiding op de basisschool. Voor meer informatie: https://splopvang.nl/ en aanmelden https://splopvang.nl/direct-inschrijven/

BSO

In ons schoolgebouw is BSO Binnenstebuiten na schooltijd aanwezig. De ruimte is zo ingericht dat kinderen heerlijk kunnen spelen. Met verschillende speelhoeken is er voor iedereen wat te doen. Sommige kinderen lezen graag een boekje in een luie stoel en anderen knutselen liever aan de tafel.
Er worden leuke activiteiten georganiseerd, maar de BSO vindt het belangrijk dat kinderen ook de keuze hebben om vrij te spelen. Kinderen die het leuk vinden kunnen meedoen aan activiteiten. Deze kunnen door de pedagogisch medewerkers zijn voorbereid, maar geregeld verzinnen kinderen zelf spontaan iets om te doen.
Regelmatig komen onze sportmedewerkers op de BSO om met de kinderen leuke sportactiviteiten te ondernemen. Hierbij kun je denken aan knotshockey, basketbal, maar ook aan het leren omgaan met bijvoorbeeld een pijl en boog. In de vakanties worden er uitstapjes georganiseerd naar onder andere musea, speeltuinen of organiseren we op de locatie zelf een activiteit. Ook gaat de BSO graag naar de skatebaan bij ons om de hoek. Meer informatie vind u op www.boterkaasenoverblijf.nl.

Klik hier om uw kind aan te melden bij BSO Binnenstebuiten.